Standardowa czy rozszerzona – jaką licencję mam wybrać?

W milionach listów poruszacie problem licencji. Zwykle chcecie tanio kupić zdjęcie ale nie wiecie jaką licencję wybrać, standardową Royalty Free, czy może już rozszerzoną. Oczywiście wszystko zależy od zastosowania wybranego zdjęcia.

Standardowa licencja Royalty Free

Przykładowe przypadki użycia:

  • ilustrowanie stron internetowych, blogów (zawsze standardowa licencja)
  • ogłoszenia i reklamy w internecie w formie cyfrowej (zawsze standardowa licencja)
  • dekoracje w domu lub biurze (zawsze standardowa licencja)
  • tworzenie plakatów reklamowych, ulotek, pocztówek i innych materiałów promocyjnych tego typu (ograniczone)
  • tworzenie unikalnych projektów wnętrz (zawsze standardowa licencja)
  • ilustrowanie książek, płyt CD oraz broszur (ograniczone)
  • publikacje w gazetach i czasopismach (ograniczone)
  • stworzenie opakowań dla produktów (ograniczone)
  • tworzenie plakatów humanitarnych kampanii lub kampanii społecznych (zawsze standardowa licencja)
  • prezentacje w firmie (zawsze standardowa licencja)

Rozszerzona licencja Royalty Free

Przykładowe przypadki użycia:

  • głównie problem sprowadza się do ilości użycia zdjęcia i tak dla większości przedstawionych powyżej przypadków można stosować licencję standardową do 500.000 kopii zdjęcia (oznaczone jako ograniczone)
  • zawsze dla produktów tworzonych w celu odsprzedaży, w tym odbitki/wydruki, plakaty, kalendarze, kubki, podkładki myszy, t-shirty, gry
  • szablony stron WWW przeznaczone do wielokrotnej odsprzedaży, wszystkie szablony do WordPressa, e-kartki itd.
  • instalacja materiałów w kilku lokalizacjach naraz

W przypadku wątpliwości zawsze warto spytać się supportu danego banku zdjęć i uniknąć późniejszych ewentualnych nieprzyjemności.

Jeden komentarz do “Standardowa czy rozszerzona – jaką licencję mam wybrać?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *